Ångerrätt/Reklamation
Ångerrätt/Öppet köp
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer.
Vi tillämpar 14 dagars Ångerrätt/Öppet köp, men med undantag för produkter som anpassats för dig eller som du har valt att anpassa på hemsidan som längd, skaftmodell och grepp.
Tiden för Ångerrätten börjar gälla från det datum att köparen mottagit beställningen.
En vara som skickas tillbaka måste vara oanvänd och förpackad i originalförpackningen.
Vi äger rätten att göra avdrag på återbetalningen ifall varan bedöms använd eller att förpackning saknas eller bruten.
Returnera ej varor genom att sätta en fraktsedel direkt på originalkartongen , den blir då skadad och vi kan ej godkänna returen.
Kund står för returfrakt.
Har vi skickat fel eller en defekt vara står vi naturligtvis för returkostnaden.
Alla returer genomförs genom att kund kontaktar kundtjänst. Därefter ansvarar kund för att boka returfrakt.
Om varan skadas eller kommer bort när den återsänds till oss så är kund betalningsansvarig.
Reklamation
Alla reklamationer utförs genom att kund kontaktar oss.
Vad är godkänd reklamation?
Om en vara avviker från vad som avtalats eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning av varan som vi har givit, kan varan returneras.
Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage.
Reklamation ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom 1 år (gäller ej klubbor eller tillbehör) .
Vi förbehåller oss rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp.
Vi står för frakt vid godkänd reklamation.
Byten
Vi tillämpar inte bytesorder, utan kund får returnera varan och lägga en ny beställning.
Makulera/Ändra beställning
Vi förbehåller oss rätten att neka ändring och makulering av beställning efter 1 dag eller mer från att beställningsbekräftelse mottagits.
Kontakta oss för att se ifall möjlighet finns att göra ändring på beställningen.